REGULAMIN SKLEPU
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż towarów za
pośrednictwem sieci Internet.
2. Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu prosimy o uważne
zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu.
3. Korzystanie ze Sklepu w jakikolwiek sposób jest
równoznaczne z tym, że Użytkownik zapoznał się i zaakceptował treść Regulaminu
oraz że wyraża bezwarunkową zgodę na jego treść.
4. Postanowienia niniejszego Regulaminu gwarantują prawa
konsumenta przysługujące na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W
przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi
przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
II. DEFINICJE
1. Sklep – sklep internetowy Generator.pl Sprzedawcy
dostępny pod adresem: https://bagatellacatering.pl;
2. Sprzedawca – podmiot zarządzający i prowadzący Sklep,
którym jest CATERING „Bagatella” Rybak Krystian z siedzibą w Trześni 90 39-331
Chorzelów, NIP 8172177674, REGON 361913732;
3. Regulamin – niniejszy dokument wraz z wszelkimi
załącznikami i dodatkami, które stanowią jego integralną część;
4. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta oferty Sklepu;
5. Konsument – osoba fizyczna zawierająca umowę sprzedaży
towaru niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
6. Użytkownik – każdy, kto w jakikolwiek sposób korzysta ze
Sklepu w jakikolwiek sposób;
III. WYMAGANIA TECHNICZNE
1. Do korzystania z usług Sklepu za pośrednictwem serwisu
internetowego niezbędne jest posiadanie urządzenia pozwalającego na korzystanie
z zasobów Internetu, skrzynki pocztowej e-mail oraz przeglądarki zasobów
internetowych umożliwiającej wyświetlanie stron WWW (zaleca się korzystanie z
następujących przeglądarek internetowych w podanych wersjach lub nowszych, z
włączona obsługą plików cookies:
Internet Explorer 8, Opera 10.00, Google Chrome 10.0, Mozilla 4.0 lub ich
nowsze wersje).
2. Więcej o plikach cookies oraz zasadach ochrony tego typu danych znajdziesz w naszej
Polityce prywatności.
IV. ZAMÓWIENIA
1. Zamówienia są przyjmowane za pośrednictwem witryny
internetowej Sklepu.
2. Klient jest zobowiązany do podania prawdziwych i
prawidłowych danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
3. Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia do realizacji
pocztą elektroniczną lub telefonicznie.
4. Dla Klienta oraz Sprzedawcy wiążące są informacje zawarte
w Sklepie przy kupowanym towarze w momencie złożenia zamówienia, w
szczególności: cena, charakterystyka towaru, jego cechy, elementy wchodzące w
skład zestawu, termin i sposób dostawy.
5. Informacje znajdujące się w Sklepie nie stanowią oferty w
rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Ogłoszenia, reklamy Sprzedawcy, cenniki i inne
informacje o Produktach, podane na stronach internetowych Sklepu internetowego,
w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią
zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
6. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi:
1. w przypadku składanych w Sklepie zamówień płatnych przy
odbiorze – z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail z oświadczeniem
o przyjęciu zamówienia.
2. w przypadku zamówień płatnych przelewem – w momencie
zaksięgowania wpłaty.
3. w przypadku zamówień płatnych kartą kredytową – w chwili
autoryzacji karty.
7. Zamówienie zostanie zrealizowane tylko jeśli towar jest
dostępny u dostawców Sklepu. W przypadku niedostępności części towarów objętych
zamówieniem Klient jest informowany o stanie zamówienia i podejmuje decyzje o
sposobie jego realizacji (częściowa realizacja, zmiana zamówienia, anulowanie
całości zamówienia).
8. Przy każdym towarze podane jest czy towar znajduje się
aktualnie w ofercie.
9. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia z
powodu trwałej niedostępności towaru, Sprzedawca powinien niezwłocznie,
najpóźniej jednak w terminie 5 godzin od zawarcia umowy, zawiadomić o tym
Klienta i zwrócić całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.
10. Klient może wprowadzić zmiany w zamówieniu do 3 godzin
po złożeniu zamówienia. Klient może wycofać złożone zamówienie w całości do 3
godziny przed godziną dostarczenia towarów. Wprowadzanie powyższych zmian
możliwe jest poprzez kontakt przy pomocy formularza znajdującego się na stronie
internetowej sklepu.
11. Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon fiskalny,
spis wszystkich wysłanych towarów oraz informację o sposobie i koszcie wysyłki
towaru. Paragon ten dołączony będzie do wysłanego towaru.
12. Na życzenie Klienta Sklep wystawia fakturę VAT – w tym
celu należy zaznaczyć odpowiednie pole formularza zamówienia.
V. CENA I PŁATNOŚĆ
1. Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich i zawierają
podatek VAT. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia
przez klienta zamówienia. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów
znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych towarów do oferty sklepu
internetowego, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach
sklepu bądź wprowadzania w nich zmian.
2. Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona
jest ograniczona liczba towarów i realizacja zamówień następuje według
kolejności wpływania potwierdzonych zamówień na te towary, aż do wyczerpania
zapasów objętych tą formą sprzedaży.
3. Koszty dostawy ponosi Klient. Zostaną one doliczone do
ogólnej kwoty paragonu lub faktury. Na koszty dostawy ma wpływ odległość od
miejsca produkcji. Dostawa towaru odbywa się w wybrany przez Klienta i
określony w zamówieniu sposób. Koszty i sposób dostawy wybiera Klient i może je
zmieniać dowolnie do momentu potwierdzenia zamówienia. Koszty dostawy widoczne
są podczas składania zamówienia jeszcze przed jego potwierdzeniem w formularzu
zamówienia. Przesyłki dostarcza firmowy kurier. Na życzenie Klienta, po
wcześniejszym umówieniu możliwy jest odbiór osobisty, poza siedzibą Sprzedawcy.
4. Informacja o aktualnych kosztach dostawy znajduje się na
stronie internetowej sklepu.
5. Kupujący przy składaniu Zamówienia dokonuje wyboru formy
płatności:
1. płatność za pobraniem.
2. płatność przelewem na konto Sprzedającego.
3. płatność gotówką (przy odbiorze towaru).
4. płatność internetowa za pomocą systemu płatności.
6. Operatorem kart płatniczych jest Euronet Polska Sp. z o.
o., ul. Inflancka 4c, 00-189 Warszawa. Tel.+48 22 383 5100, fax.+48 22 383
5101, fax(epay).+48 22 383 77 04, Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział
Gospodarczy-Rejestrowy; KRS 0000030408, NIP: 526-10-30-333; Kapitał zakładowy:
57 904 000 zł. W przypadku wyboru formy płatności na zasadzie przedpłaty Klient
jest zobowiązany uiścić płatność w ciągu siedmiu dni od złożenia zamówienia. W przypadku
braku płatności w tym terminie Sprzedawca ma prawo odstąpić od zawartej umowy.
VI. DOSTAWA
1. Przesyłki dostarcza firmowy kurier.
2. Czas dostawy ustala klient przy zamówieniu.
3. Na życzenie Klienta, po wcześniejszym umówieniu możliwy
jest odbiór osobisty, w siedzibie Sprzedawcy.
4. Klient zobowiązuje się do odebrania dostarczonego towaru.
5. Po otrzymaniu towaru zaleca się sprawdzenie przez Klienta
stanu dostarczonej przesyłki w obecności kuriera, w szczególności czy jest on
kompletny oraz czy nie jest uszkodzony. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek
uszkodzenia towaru lub też innych nieprawidłowości towaru zaleca się
sporządzenie protokołu szkody. Niesporządzenie protokołu szkody nie wyklucza
ani nie wstrzymuje rozpoznania ewentualnej reklamacji, jednakże może utrudnić
Kupującemu udowodnienie istnienia uszkodzeń w momencie doręczenia przesyłki.
1. Konsument może odstąpić od umowy zawartej na odległość
bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 5
godzin od złożenia zamówienia.
2. Termin odstąpienia od umowy o którym mowa powyżej
rozpoczyna się od momentu zamówienia.
3. Odstąpienie może zostać zrealizowane poprzez przekazanie
jednoznacznego oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży Sprzedawcy. Do
zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia do Sprzedawcy.
4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać przekazane
pisemnie na adres korespondencyjny Sprzedawcy, poczty elektronicznej lub za
pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej Sprzedawcy.
Oświadczenie może przesłanie skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od
umowy, stanowiącego
5. Załącznik 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to
obowiązkowe.
6. W razie odstąpienia od umowy przez Konsumenta umowa jest
uważana za niezawartą, a Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań wobec
Sprzedawcy. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim
Sprzedawca potwierdził jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
7. Bezpośrednie koszty zwrotu towaru do Sprzedawcy ponosi
Konsument.
8. Konsument jest zobowiązany dokonać zwrotu towaru
niezwłocznie, jednakże nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym
odstąpił od umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy odesłanie rzeczy
Sprzedawcy przed jego upływem.
9. W przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta, jeżeli
jakiekolwiek płatności zostały dokonane przez Konsumenta ich zwrot nastąpi
niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie do 14 dni od dnia otrzymania
stosownego oświadczenia Konsumenta przez Sprzedawcę, tym samym kanałem, którym
Kupujący dokonał płatności, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inną
formę zwrotu płatności. W każdym przypadku Konsument nie ponosi kosztów zwrotu
płatności. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych przez
Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez
Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej.
10. Koszty dostarczenia towaru podlegają zwrotowi
Konsumentowi jedynie do wysokości kosztu najtańszego zwykłego sposobu
oferowanego przez Sprzedawcę. Wszelkie dodatkowe koszty wynikające z wyboru przez
Konsumenta innego sposobu dostarczenia ponosi Konsument.
11. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi
w odniesieniu do umowy w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe
lub wizualne dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu.
1. Towary oferowane w Sklepie są wolne od wad fizycznych i
prawnych, chyba że w opisie danego towary wskazano inaczej.
2. W przypadku gdy Kupującym nie jest Konsument, strony
wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne i
prawne towaru.
3. Rękojmia za wady fizyczne i prawne Produktu:
1. Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego z tytułu rękojmi za
wady fizyczne i prawne towaru w zakresie określonym przepisami Ustawy z dnia 23
kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014
poz. 121 ze zm.).
2. Ryzyko przypadkowej utraty lub zniszczenia towaru
przechodzi na Konsumenta w momencie wydania mu Produktu przez Sprzedawcę lub
działającego na jego rzecz przewoźnika. Jeżeli Konsument samodzielnie określił
przewoźnika Produktu, a Sprzedawca nie miał na to wpływu, ryzyko to przechodzi
na Konsumenta w chwili wydania Produktu temu przewoźnikowi.
3. Reklamacji towaru Konsument dokonuje poprzez
zawiadomienie Sprzedawcy o stwierdzeniu wady fizycznej lub prawnej towaru.
4. Konsument traci uprawnienia do złożenia reklamacji,
jeżeli przed upływem roku od stwierdzenia wady towaru, nie wcześniej jednak niż
przed upływem 2 lat od wydania rzeczy Konsumentowi, nie zawiadomi o tym
Sprzedawcy.
5. Do reklamowanego towaru zaleca się dołączyć dowód zakupu
lub jego kopię co ułatwia rozpatrzenie reklamacji. Niedołączenie dowodu zakupu
lub jego kopii nie wstrzymuje jednak procedury reklamacyjnej.
6. W przypadku, gdy Konsument realizując swe uprawnienia z
rękojmi za wady fizyczne lub prawne towaru domaga się wymiany towaru lub
odstępuje od umowy dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy odbywa się
przez Konsumenta, ale na koszt Sprzedawcy. Reklamowany Produkt należy wówczas
odesłać na adres Sprzedawcy. W sytuacji, gdy Konsument żąda usunięcia wady
towaru albo obniżenia ceny nie ma obowiązku dostarczenia reklamowanego towaru
do Sprzedawcy. W tym wypadku Konsument powinien reklamowany towar udostępnić w
miejscu, w którym się ona znajduje oraz poinformować o tym fakcie Sprzedawcę w
celu terminu odbioru reklamowanego towaru.
7. Informacje dotyczące możliwości skorzystania z
pozasądowych (alternatywnych) metod rozwiązywania sporów, w tym w drodze
mediacji znajdują się pod następującymi adresami:
a. https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
b. https://uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595, lub
c. http://ec.europa.eu/consumers/odr/ – ogólnoeuropejska
internetowa platforma do alternatywnego rozwiązywania sporów.
4. Reklamacja usług Sklepu w pozostałym zakresie:
1. Użytkownik może złożyć reklamację, jeżeli usługi
przewidziane w niniejszym Regulaminie nie są realizowane przez Sprzedawcę lub
są realizowane niezgodnie z postanowieniami Regulaminu.
2. Reklamacja usług Sklepu powinna zawierać:
1. dane tożsamości Użytkownika;
2. temat reklamacji oraz okres, którego reklamacja dotyczy;
3. okoliczności uzasadniające reklamację;
4. podpis Użytkownika – w przypadku reklamacji złożonej w
formie pisemnej.
3. Jeżeli reklamacja nie spełnia warunków formalnych, o
których wyżej mowa, Sprzedawca może według swojego wyboru pozostawić reklamację
bez rozpoznania lub wezwać Użytkownika do jej uzupełnienia w terminie nie
dłuższym niż 7 dni wraz z pouczeniem, iż w przypadku braku uzupełnienia w
oznaczonym terminie reklamacja zostanie pozostawiona bez rozpoznania.
4. Sprzedawca może pozostawić reklamację bez rozpoznania lub
ją odrzucić, jeżeli:
1. reklamacja dotyczy kwestii wyjaśnionej w Regulaminie,
załącznikach, dodatkach lub materiałach pomocy dostępnych w Sklepie. W takim
przypadku odpowiedź na reklamację zawiera odesłanie do stosownego dokumentu.
2. reklamacja dotyczy kwestii wyjaśnionej uprzednio w
odpowiedzi na poprzednie zgłoszenie reklamacyjne danego Użytkownika. W takim
przypadku odpowiedź na reklamację zawiera odesłanie do stosownej
korespondencji.
3. reklamacja pochodzi od osoby trzeciej, która nie posiada
stosownego upoważnienia lub pełnomocnictwa.
4. zostanie złożona po upływie 30 dni od dnia ujawnienia się
przyczyn reklamacji.
5. O skorzystaniu z powyższego prawa Sprzedawca poinformuje
niezwłocznie Kupującego.
6. Reklamacje kierowane do Sklepu, a dotyczące usług
świadczonych przez podmioty trzecie za pośrednictwem Sklepu będą przekazywane
przez Sprzedawcę niezwłocznie właściwemu podmiotowi trzeciemu, które jest
odpowiedzialny za realizację reklamacji.
5. Postanowienia wspólne:
1. Reklamacja może być złożona poprzez wypełnienie
formularza elektronicznego dostępnego w Sklepie, przy pomocy poczty
elektronicznej lub w formie pisemnej na adres korespondencyjny Sprzedawcy.
2. Sprzedawca rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie
później jednak niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
3. Odpowiedzi na reklamację udziela według własnego uznania:
1. pisemnie na adres reklamującego,
2. drogą elektroniczną na wskazany przez reklamującego adres
poczty elektronicznej,
3. drogą telefoniczną.
6. Informujemy również, że Konsument posiada również
możliwość ze skorzystania z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczenia, w tym:
1. Zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego
działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu
wynikłego z zawartej umowy.
2. Zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie
polubownego zakończenia sporu między Kupującym, a Sprzedawcą.
3. Skorzystanie z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego)
rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych
należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie
Konsumentów Polskich).
IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W trosce o dobro Użytkowników oraz zapewnienie najwyższej
jakości Sklepu niedozwolone jest wykorzystywanie Sklepu, wszelkich jego funkcjonalności
oraz świadczonych usług w sposób sprzeczny z charakterem, celem i przedmiotem
działania Sklepu, w szczególności podejmowanie działań które są sprzeczne z
powszechnie obowiązującym prawem, przepisami niniejszego Regulaminu oraz
dobrymi obyczajami lub normami moralnymi.
2. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby Sklep oraz
wszystkie usługi udostępniane za jego pośrednictwem działały w sposób ciągły,
bez jakichkolwiek zakłóceń, jednakże Sprzedawca nie ponosi żadnej
odpowiedzialności za zakłócenia spowodowane siłą wyższą lub niedozwoloną
ingerencją Użytkowników lub osób trzecich, za które nie ponosi
odpowiedzialności. Sprzedawca gwarantuje dostępność Sklepu w 90% w stosunku
rocznym.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania
wszelkich zabezpieczeń mających na celu ochronę prawidłowego działania Sklepu,
w tym zabezpieczeń chroniących przed działaniami Użytkowników Sklepu łamiących
niniejszy Regulamin oraz bądź zasady związane z działalnością Sklepu.
4. Wszelkie prawa własności intelektualnej do Sklepu w
szczególności do treści, znaków słownych lub graficznych, nazw, obrazów,
grafiki, efektów dźwiękowych, informacji, funkcjonalności i usług dostępnych w
Sklepie przysługują wyłącznie Sprzedawcy lub jego partnerom, którzy przekazali
określone materiały Sprzedawcy do użytkowania. Korzystanie ze Sklepie na
podstawie Regulaminu w jakikolwiek sposób nie skutkuje w żadnym zakresie
nabyciem przez Użytkownika części lub całości ww. praw własności
intelektualnej.
5. Zabronione jest bez zgody Sprzedawcy wyrażonej na piśmie:
kopiowanie, powielanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we
fragmentach praw własności intelektualnej do Sklepu o których wyżej mowa. Nie
dotyczy to automatycznego tymczasowego przechowywania plików w pamięci
urządzenia cyfrowego, które jest skutkiem zwyczajnego korzystania ze Sklepu w
celach zgodnych z Regulaminem oraz przypadków prawem dozwolonego użytku.
6. Treść Regulaminu jest udostępniona Użytkownikowi
nieodpłatnie za pośrednictwem Sklepu i może zostać utrwalona w szczególności
poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze
stron Sklepu.
7. Zmiana Regulaminu jest możliwa wyłącznie z ważnej
przyczyny w sposób umożliwiający Użytkownikom uprzednie zapoznanie się i
wyrażenie zgody albo rezygnację z dalszego korzystania z usług Sklepu lub
oświadczenie o korzystaniu ze Sklepu na zasadach dotychczasowych. Zmiana
Regulaminu nie wpływa na zamówienia złożone przez Klientów przed wejściem w
życie tych zmian.
8. Nieważność jednego z postanowień Regulaminu stwierdzona
orzeczeniem właściwego sądu, nie powoduje nieważności pozostałych postanowień
Regulaminu.
9. We wszystkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym
Regulaminie zastosowanie mają przepisy obowiązującego prawa polskiego, chyba że
przepisy prawa bezwzględnie obowiązujące w Państwie Użytkownika stanowią
inaczej.
10. Wszelkie spory wynikające z funkcjonowania Sklepu oraz
świadczenia usług w ramach Sklepu będą poddane rozstrzygnięciu właściwych
polskich sądów powszechnych.